bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Andet :: Andre emner

<< Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Dish TV
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
Stenkjær
tir 26. okt 2010, 09:58
Registeret medlem #4330
Oprettet: tir 12. okt 2010, 22:12
Sted: Horsensegnen
Det kan undre mig lidt, at der aldrig har været en omtale herinde, ang. Dr. Dish-TV.
Dette er en tysk kanal, som har programflade omhandlende: Underholdningselektronik, fagmesser, interviews med medie- og fagfolk, afprøvninger af nye produkter, teknisk brevkasse, amatørradiostof, satellitspionage (dermed mener de altså scanner tilsluttet parabolantenne), samt meget andet.
De evindelige genudsendelser, vi kender fra alle andre tv-stationer, bliver vi dog heller ikke fri for her.
Man sender på flere satellitter, men bl.a. Astra position 19,2 Øst, som er almindelig kendt.(Ukodet forøvrigt.)
Hjemmesiden byder på streaming af en del indslag. link
Kanalen startede engang over HotBird 13 Øst, som en månedlig event, men de senere år, har man sendt daglig, nu også 24/7.
Check kanalen ud, eller hjemmesiden, den er noget mere interessant end at kigge "Vild med svans" ;-)
Tilbage til toppen
Max.
tir 26. okt 2010, 12:47
Registeret medlem #2000
Oprettet: tor 26. jul 2007, 20:14
Sted: JO45WU
Det er nok fordi at det er et fåtal der gider se tysk TV i DK.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
trylleklovn
tir 26. okt 2010, 13:20
OZ3SR
Registeret medlem #3929
Oprettet: tir 20. okt 2009, 15:12
Sted: Nakskov
Har godt hørt det omtalt af andre radioamatører, men har ingen parabol og mit tyske er skamfuldt dårligt.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
DocD
ons 27. okt 2010, 00:34
Registeret medlem #775
Oprettet: tor 29. jun 2006, 23:19
Sted: Kbh.
Ja, Dr. Dish er super cool.
Tjek lige den her, og part 1.
link
Tilbage til toppen
Stenkjær
tor 28. okt 2010, 10:57
Registeret medlem #4330
Oprettet: tir 12. okt 2010, 22:12
Sted: Horsensegnen
Fair nok, hvis man ikke lige kan med sproget...jeg har ikke selv problemet, så måske derfor jeg ikke lige tænkte på det.
Men der ligger sikkert nogle klip på Youtube fra dengang Dr.Dish-TV sendte halvt på tysk, og halvt på engelsk.
Tilbage til toppen
dragen
fre 29. okt 2010, 09:44
Registeret medlem #3769
Oprettet: ons 17. jun 2009, 16:10
Sted: aabenraa
Her er ca. 3500 tv-kanaler for et engangsbeløb/gebyr på 189,- kr. !

link
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
fre 29. okt 2010, 10:41

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
dragen skrev ...

Her er ca. 3500 tv-kanaler for et engangsbeløb/gebyr på 189,- kr. !

link

Den tjeneste har de prøvet i So Ein Ding. Se link ca. 8:20 minutter inde i udsendelsen.

Citat fra Nikolaj Sonne: "Det vildeste humbug og plat og svindel".

Tilbage til toppen
Hjemmeside
Michael
fre 29. okt 2010, 19:13
Registeret medlem #201
Oprettet: fre 24. feb 2006, 08:55
Jeg synes dommen "humbug" er forholdsvis hård. Jeg har selv af nysgerrighed for vist et år siden købt dette (selv om jeg har parabol til 19 og 13 grader øst samt fuld pakke hos YouSee, men man er vel gal :-). Jeg må indrømme, at jeg stort set ikke har brugt det siden, og dette med HD og 3500 kanaler er vist en overdrivelse.

Der er virkeligt også meget bras, kanaler på uforståelige sprog (det er selvfølgelig individuelt, hvad der er uforståeligt) og kanaler, der ikke svarer. Svartiden er relativt høj og billedekvaliteten - forvent ikke det store. Men der er mange tv-kanaler.,

Princippet her er, at nogen har lavet et program, der kontakter en database, som opdateres af "bagmændene" med links til internet-stream af tv-kanaler. Det man betaler for er dybest set ikke at skulle sidde og rode rundt efter en masse tv-kanaler, men her får dem samlet. Beløbet taget i betragtning, synes jeg ikke det er unfair. Men man kan selvfølgelig ikke vide, om databaseopdateringen stopper i morgen :-)

Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF