bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: SINE / TETRA
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
Status for politiets skift til SINE
Gå til side       >>  
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
Per H. Nielsen
ons 12. jan 2011, 10:53

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
Lige for at rekapitulere status for politiets skift til SINE ud fra hvad folk har rapporteret:

P6 - P12 er skiftet, dvs. alle kredse omfattende Sjælland, Sydhavsøerne, Bornholm og Fyn. Dog kører Station Amager og Bellahøj stadig på THOR.

P5 Syd- og Sønderjyllands Politi skifter 1/2-2011.
P3 Midt- og Vestjyllands Politi skifter 1/4-2011.

Tilbage står P1, P2 og P4. Hvis nogen har information om dato for skift, så giv meget gerne et praj.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
ODENSE
tor 13. jan 2011, 17:13
Registeret medlem #4416
Oprettet: fre 07. jan 2011, 00:50
Sted: Odense
Indlæg: 14
HEJ JEG HAR HØRET MAN KAN FÅ EN DIGITALT SCANNER PÅ MARKED
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
tor 13. jan 2011, 17:37

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
ODENSE skrev ...

HEJ JEG HAR HØRET MAN KAN FÅ EN DIGITALT SCANNER PÅ MARKED

Der er bare to problemer med de digitale scannere, der findes:

  • De er ikke til TETRA (teknologien bag SINE) men til APCO-25, som er det digitale system, man anvender i USA.

  • SINE er krypteret, så selv hvis der fandtes en TETRA-scanner, så ville det ikke hjælpe.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
fukke
fre 14. jan 2011, 14:27
Registeret medlem #146
Oprettet: ons 15. feb 2006, 11:08
Indlæg: 24
Tilbage står P1, P2 og P4. Hvis nogen har information om dato for skift, så giv meget gerne et praj.
Hej!
Jeg kan oplyse at P2 Århus er så småt begyndt på "sine" de har lige skiftet tilbage til THOR igen
Tilbage til toppen
william
fre 14. jan 2011, 14:45
williboy
Registeret medlem #3885
Oprettet: ons 09. sep 2009, 20:05
Sted: Sønderjylland
Indlæg: 128
fukke skrev ...

Tilbage står P1, P2 og P4. Hvis nogen har information om dato for skift, så giv meget gerne et praj.
Hej!
Jeg kan oplyse at P2 Århus er så småt begyndt på "sine" de har lige skiftet tilbage til THOR igen


+ P5 - kun til februar
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
fre 14. jan 2011, 14:59

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
william skrev ...

+ P5 - kun til februar

De er nævnt i første indlæg.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
viby72
fre 14. jan 2011, 15:17
Registeret medlem #226
Oprettet: søn 26. feb 2006, 12:24
Indlæg: 46
windows blev knækket..
ps3 -o-
wii -o-
gsm -o-
sat tv -o-

så mon ikke at sine bliver det også..
Det gør det jo på et tidspunkt..
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
fre 14. jan 2011, 15:40

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
viby72 skrev ...

gsm -o-

Kan du nævne bare én almindelig scannerlytter noget sted i verden, der er i stand til at aflytte GSM?

viby72 skrev ...

sat tv -o-

Er der efterhånden ikke lukket rimelig effektivt for de fleste piratløsninger? Synes da ikke lige jeg falder over noget til Viasat og Canal Digital når vi lige ser bort fra cardsharing.
Der er i øvrigt nogen meget væsentlige forskelle på TETRA og satellit-tv:

  • Originale bokse og kort til satellit-tv er tilgængelige for alle, så der kan eksperimenteres løs
.
  • Der er store kommercielle interesser involveret i afkodning af satellit-tv.


viby72 skrev ...

så mon ikke at sine bliver det også..
Det gør det jo på et tidspunkt..

Jeg hører et ekko tilbage fra 90'erne, da politiet indførte THOR :-) Vi venter stadig på at den kryptering bliver knækket.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
viby72
fre 14. jan 2011, 15:50
Registeret medlem #226
Oprettet: søn 26. feb 2006, 12:24
Indlæg: 46
Det med gsm, det var til et møde, hvor der var en mand, der demo, at gsm kunne aflyttes.
Men jeg vil lige søge efter link, kan ikke rigtig huske
det.....
Tilbage til toppen
viby72
fre 14. jan 2011, 15:55
Registeret medlem #226
Oprettet: søn 26. feb 2006, 12:24
Indlæg: 46
Ja ang. viasat osv. så kører man på cardsharing.
De nye kunne jo sharing indenfor politi, det kræver jo kun en mand som har glemt en radio, eller videre giver det..
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
fre 14. jan 2011, 16:26

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
viby72 skrev ...

Det med gsm, det var til et møde, hvor der var en mand, der demo, at gsm kunne aflyttes.
Men jeg vil lige søge efter link, kan ikke rigtig huske
det.....

De links har vi set, så du behøver ikke at lede efter dem. Den mand var ingen "almindelig" scannerlytter og den præsenterede løsning fungerede under nogen ganske specifikke forhold.
Selv efter mere end 20 år er der ingen alment tilgængelige løsninger til aflytning af GSM.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Per H. Nielsen
fre 14. jan 2011, 16:32

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
viby72 skrev ...

De nye kunne jo sharing indenfor politi, det kræver jo kun en mand som har glemt en radio, eller videre giver det..

Hvor længe tror du en glemt radio vil fungere?

Hvem tror du ville tage sin SINE-radio og begynde at streame trafik ud til alle og enhver?

Hvor mange er det lige, der har streamet lyd fra krypterede transmissioner på THOR?

Jeg synes det er interessant med alle disse spekulationer om mulighederne. Men der er altså intet, hverken i historien omkring andre krypterede systemer eller i teknikken bag SINE, der på nogen måde peger i retning af, at det nogensinde skulle blive muligt at lytte med uautoriseret.


Tilbage til toppen
Hjemmeside
Max.
fre 14. jan 2011, 19:52
Registeret medlem #2000
Oprettet: tor 26. jul 2007, 20:14
Sted: JO45WU
Indlæg: 480
Kan vi ikke lave en aftale om at alt snak om aflytning og dekodning skal være fulgt af link's til seriøse og troværdige artikler på nettet. Det er efterhånden træls at høre disse evindelige "jeg har hørt", "jeg tror at", "hvis nú" og så vidre historier uden hold i virkeligheden.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
eljay
lør 15. jan 2011, 01:41
IT udvikler
Registeret medlem #3421
Oprettet: søn 30. nov 2008, 14:17
Sted: København
Indlæg: 128
Hørt!
Tilbage til toppen
Morten.S
lør 15. jan 2011, 10:07
Registeret medlem #464
Oprettet: søn 09. apr 2006, 21:29
Indlæg: 933
et side spring til brand og redning
alt tale til Billund, Grindsted, Egtved og Bredsten er på SINE
Deres udkald og status (opk,afg,opt,fri,hjem) kommer stadig på deres gl. frekvens
Tilbage til toppen
Storno
lør 15. jan 2011, 11:42
Registeret medlem #3785
Oprettet: lør 04. jul 2009, 10:52
Indlæg: 34
Hej
Ja det er sjovt det bliver ved og ved med at florere rygter om man kan aflytte GSM telefoner og
Tetra / Sine systemet, og at journalister har haft krypterings nøglen til Politiets Thor system, men ikke
en eneste gang har nogen kunne give et link til noget brugbart og konkret i disse sager som der har kunne bruges til og afprøve om det så også virkeligt var muligt, selv om alle i dette forum absolut måtte have interesse i og finde de vise sten i alt det her , men det er aldrig sket.
Se hvor gammelt Thor systemet er i dag, og ikke en har kunne bryde deres koder til dato når de sender krypto, og teknologien på Sine / Tetra er næsten 20 år nyere end det her gamle system som ingen har brudt til dato, hvordan pokker kan i tro det så bliver muligt og komme til og lytte på det nye Sine / Tetra system som er meget mere teknisk end noget tidligere system??
Nej jeg syntes også de her ønsketænkninger skal manes helt til jorden og når der så er en der har fundet noget konkret SOM VIRKER så vil det helt sikkert være kærkomment, men alt det andet bavl en eller anden har opdigtet kan jo ikke bruges til andet end lave lange tråde med 14 dages interval som er helt ens i et Forum som dette..
Hvorfor tror i at man i Japan (er det hvis )allerede er begyndt handle på sine mobiltelefoner i forretningerne, det er jo fordi det er så mange gange mere sikkert end handle på kreditkort, og så godt som ubrydeligt.
Nogen vil jo så sige ? det er lavet af mennesker og kan brydes af mennesker ? ja men alle systemerne er lavet sådan at man ikke bare lige kommer ind ? tomhændet ? fra side linjen og er med på en ?lytter? man skal meldes på sådanne systemer for få en gyldig nøgle/ adgang, og det kræver en sender som jo ingen scannere har, og den sender aflevere
Jo sin helt unikke ID til systemet som verificere disse og lukker op for adgangen lige til den her ene telefon / terminal / radio..
Så kan man jo lige læse der er nogen der tror man kan anvende en tabt radio og strime dette ud i æteren, og igen har man ikke rigtig forstået det, en tabt radio dur ikke, enten fjern-lukkes den fra kontrolcentralen ellers køre de Bare ud og henter den da de kan se dens GPS koordinater hvor den befinder sig, selv dette kan man med det gamle Thor system, så en sådan radio var nu noget træls have liggende hjemme i skuffen, den kommer rette ejermand snart efter.
Så skal vi ikke give håbet om lytte på de her ting dødsdødet en gang for alle ind til en har fundet noget konkret og også lige afprøvet om det er en fuser inden han sætter ny indlæg igen her, det vil virkelig Sparer en masse spildt spalteplads hvis dette overholdes.
Ha en god dag : Storno


[ Redigeret lør 15. jan 2011, 11:45 ]
Tilbage til toppen
vejle
lør 15. jan 2011, 15:03
Registeret medlem #2338
Oprettet: søn 23. sep 2007, 19:47
Indlæg: 122
Hej Storne.

Noget af det du har skrevet vil jeg godt give dig ret i.
Men det med Thor system og " gps " det passer 100 % ikke.
Her i Vejle fik politiet stjålet en radio fra 37-005 da den var på værksted.
Den fik de KUN fordi han snakket over sig.
Og luk den kunne de ikke fordi der var gået kluder i de radionummer ( De viste ikke hvilken nummer den havde )

Hvis nogle knækker sing systemet så man kan lytte det, så kommer det ALDRIG her på siden ! fordi hvis der nogle som kan det med sinde så holder de det HELT for sig selv 100%. !
Hvis man sidder her inde og reklamer hvordan man gør er jeg ret sikker det banker på døren ret hurtig.

Så der for er jeg med på at holde inde med at " TRO "

Bare min mening.

Mvh.
Vejle.
Tilbage til toppen
Storno
lør 15. jan 2011, 15:21
Registeret medlem #3785
Oprettet: lør 04. jul 2009, 10:52
Indlæg: 34
Hej Vejle
Nej men hvad kan vi så bruge snakken til??. det spild af tid , men hvis vi antog en enkelt person et sted i Danmark måske har fundet ud af og lytte og ingen andre kan det, det er jo ikke noget gas og fylde et Forum med når ingen kan få noget glæde ud af det.
Det er helt det samme som og sidde snakke om alle dem der har vundet i Lotto, men hvad har jeg / dig ud af det uden gevinst eller hvis dem der har vundet ikke vil dele med os?.ikke en pind igen spild af tid.
Mvh Storno
Tilbage til toppen
Max.
lør 15. jan 2011, 15:28
Registeret medlem #2000
Oprettet: tor 26. jul 2007, 20:14
Sted: JO45WU
Indlæg: 480
vejle skrev ...

Så der for er jeg med på at holde inde med at " TRO "


Hvorfor udbreder du dig så om hvad du "tror" ?
Tilbage til toppen
Hjemmeside
viby72
lør 15. jan 2011, 15:35
Registeret medlem #226
Oprettet: søn 26. feb 2006, 12:24
Indlæg: 46
Hej storno, jeg skrev at forskellige ting var blevet knækket, gennem tiden,så jeg bliver i troen at en dag vil det ske, jeg har ikke skrevet at jeg havde noget konkret, jeg er ikke så meget inde i radio teknik som mange andre her på siden.
Men jeg har stor udnytte af siden, og jeg siger stor tak,til alle som har hjulpet gennem tiden.
Og det vejle skriver, vis der var en med en nøgle, så vil det ikke komme her på siden, det ville komme i et lukket forum..
Tilbage til toppen
HJV MAND
tor 20. jan 2011, 11:06
phn
Registeret medlem #3398
Oprettet: søn 16. nov 2008, 10:38
Indlæg: 24
Hej alle. PO. i hele landet vil være på SINE i maj måned IFG HS tekniks afd.
Tilbage til toppen
Trådløs
fre 21. jan 2011, 23:13
Registeret medlem #1972
Oprettet: tor 19. jul 2007, 13:35
Sted: Østjylland
Indlæg: 478
I forbindelse med en korrespondance på P2, med dårlig forbindelse, kunne radiooperatøren kundgøre at det blev bedre når de overgik til det nye system den 6. marts kl 16! Se det var da en melding......
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
søn 23. jan 2011, 13:20

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
Ja det var da præcis information må man sige. Status er derfor nu:

P5 Syd- og Sønderjyllands Politi skifter 1/2-2011.
P2 Østjyllands Politi skifter 6/3-2011
P3 Midt- og Vestjyllands Politi skifter 1/4-2011.

Nu mangler vi altså kun datoerne for P1 Nordjyllands Politi og P4 Sydøstjyllands Politi før vi kender datoen for, at det formentlig er endelig slut med at lytte politi i Danmark.
Så må betegnelsen politiscanner, som jeg personligt aldrig har brudt mig om, vel også forsvinde :-)
Tilbage til toppen
Hjemmeside
dragen
man 31. jan 2011, 08:05
Registeret medlem #3769
Oprettet: ons 17. jun 2009, 16:10
Sted: aabenraa
Indlæg: 295
P5 Esbjerg, Syd- og Sønderjyllands Politi har her til morgen kl. 7.30 prc. sagt: "farvel og tak til alle vore lyttere gennem tiden. det gamle radiosystem lukkes ned og derfor QRT" (hvad det så end står for, Quitting Radio Tranmsission?)

[ Redigeret man 31. jan 2011, 08:07 ]
Tilbage til toppen
Jørn Petersen
man 31. jan 2011, 08:28
Registeret medlem #3214
Oprettet: tor 14. aug 2008, 10:47
Indlæg: 192
Har lige hørt politiet her 8.25, men korrekt der har været rolig det sidste døgn.
Tilbage til toppen
Gå til side       >>   

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf