bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Generelt

<< Forrige emne | Næste emne >>
Hvad skal jeg købe - jeg er HELT NY i denne verden
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA
Ophavsmand Indlæg
LEJ-66
tir 15. nov 2016, 22:19
Registeret medlem #5365
Oprettet: tir 15. nov 2016, 21:43
Sted: Fredericia
Hejsa - jeg er HELT NY her i Forum - så jeg har brug for lidt hjælp fra én / nogle, der véd noget om Walkie Talkies. Eventuelt en 'gammel ræv' i 'faget' ;-)

Det er MANGE år siden, at jeg var aktiv Walkie-mand hér i Fredericia. Jeg var med i klubben TIGER, der eksisterede omkring 1980.

Er der et GODT råd til, HVAD jeg skal købe af udstyr, så det IKKE er dét, jeg går ned på ;-)

Jeg ønsker IKKE, at bruge min telefon til dette - jeg vil have en unit, som jeg kan sætte i bilen på samme måde, som en almindelig autoradio - som i gamle dage ;-)

Bedste hilsner fra
Lars E. Jensen - kaldenavn LEJ-dobbelt-seks

[ Redigeret tir 15. nov 2016, 22:44 ]
Tilbage til toppen
trylleklovn
ons 16. nov 2016, 23:45
OZ3SR
Registeret medlem #3929
Oprettet: tir 20. okt 2009, 15:12
Sted: Nakskov
Det kommer an på hvad du vil opnå. Det er for nylig blevet tilladt at sende SSB modulation på 11m / walkie båndet, hvilket giver bedre rækkevidde, så det kan anbefales at anskaffe en radio, der kan dette. Jeg kan anbefale at følge med og snuse lidt til denne gruppe på facebook, der holder landsdækkende aktivitetetstest lørdag og søndag på hhv. lodret og vandret antenne.

link

[ Redigeret ons 16. nov 2016, 23:45 ]
Tilbage til toppen
Hjemmeside
LEJ-66
tor 17. nov 2016, 06:37
Registeret medlem #5365
Hej TrylleKlovn
Tak for dit svar. Der er godt nok ikke mange, der 'tager sig af' nye medlemmer - men man kan jo ikke forvente andet, når FaceBook er SÅ magtfuld. ;-)

Jeg vil gerne kunne komme i kontakt med f.eks. lastvognschauffører på landevejen / motorvejen. Dernæst skal enheden kunne sidde i et hul i bilen, hvor der ellers er plads til en alm. radioI/cd-afspiller.

Nu har jeg da også lige fundet ud af, at man kan købe politi-scannere / filtre, så man også kan følge med dér, når der sker noget på landevejen.

Derfor har mit spørgsmål nu ændret sig lidt til: 'Kan man købe én enhed, der kan det hele?' og montere den i det 'hul' i bilen, som jeg taler om?'

Endnu engang tak for dit svar.
Tilbage til toppen
LEJ-66
tor 17. nov 2016, 07:01
Registeret medlem #5365
Så fik jeg vist lige et billede på også? ;-)
Tilbage til toppen
trylleklovn
tor 17. nov 2016, 20:12
OZ3SR
Registeret medlem #3929
Oprettet: tir 20. okt 2009, 15:12
Sted: Nakskov
Politi, brand, redning mv. er alt gået over til digital radio i dag og kan ikke lyttes på en scanner, så du vil ikke få meget ud af det. Mht. radio der passer i "hullet", så prøv at forhør dig hos iccom.dk der er forhandler af diverse 27mhz udstyr.

Her på linket kan du se noget af det de forhandler: link
Tilbage til toppen
Hjemmeside
LEJ-66
fre 18. nov 2016, 08:26
Registeret medlem #5365
Hej OZ3SR
Mange TAK for dit gode råd. Jeg havde en god 'snak' med ham i går. Jeg bestilte efterfølgende både radio, antenne + div. skinner og monteringsbeslag. Jeg skriver lige tilbage, når jeg har modtaget pakken. Jeg kan ikke lige huske, hvad det er for en radio og antenne, som jeg har købt - men du hører nærmere...
Tilbage til toppen
LEJ-66
søn 20. nov 2016, 22:20
Registeret medlem #5365
Hej igen - jeg har nu monteret udstyret; men der kommer ikke én eneste ind - og der er heller ingen, som svarer??? Har jeg gjort noget forkert - tror du - eller er der bare INGEN i DK, der bruger Walkies mere???
Tilbage til toppen
HT 29 Tønder
lør 24. dec 2016, 14:26
Registeret medlem #5372
Oprettet: lør 24. dec 2016, 14:05
Hej LEJ 66, jo vi er efterhånden mange der stadig bruger CB radio, og vi er også mange der mødes på facebook i bla. gruppen Dansk 11m Qso tid, og der tales meget på 27,365 usb samt kanal 29 FM i københavns området ellers kalder mange stadig op på kanal 4 , 27,005 FM Mvh HT29 Tønder
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF