bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Software

<< Forrige emne | Næste emne >>
Hvordan fjerner jeg data/diskriminatorlyd fra højttaler men bevarer tale?
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA
Ophavsmand Indlæg
Benny
tir 01. aug 2017, 19:21
Registeret medlem #4782
Oprettet: man 30. jul 2012, 16:14
Sted: Denmark
Min pc bliver fodret med både data og tale via mikrofonindgangen. Den ene kanal (venstre)er tilsluttet discriminatorudgangen, den anden (højre kanal) den almindelige lydudgang.

"Problemet" er at når der modtages date kommer lyden også ud via den almindelige lydudgang og det er jo ikke rigtig til at holde ud at høre på.

Så hvordan får jeg separeret parterne???
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
tir 01. aug 2017, 20:01

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Et bud:
Kontrolpanel->Lyd. Vælg fanebladet Afspilning og dobbeltklik på lydenheden.
Vælg fanebladet Niveauer og klik på knappen Balance. Skru derefter helt ned for den kanal, du ikke vil høre.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Benny
tir 01. aug 2017, 20:54
Registeret medlem #4782
Den er jeg med på Per! Men scanneren skelner jo ikke mellem datasignaler og tale, så selv om jeg lukker for discriminatorkanels lyd, vil signalet stadig komme ud på "tale-kanalen" når der sendes. Den eneste forskel er at på disc-udgangssignalet er lyden konstant mens der på "talekanalen" kun er lyd når der sendes. Jeg har selvfølgelig lukket for lyd fra discriminator. Løsningen kan selvfølgelig være at bruge een scanner til data og en anden til lyd, så mister jeg til gengæld lidt antennesignal.
Hvis man udelukkende kører DMR med DSD+ har "problemet" så at sige løst sig selv, da DSD+ kun sender den decodede lyd videre til højttalerne.
Her er mit problem SÅ, at jeg skal vælge om jeg vil lytte analog eller digitalt :-/

[ Redigeret tir 01. aug 2017, 20:57 ]
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
tir 01. aug 2017, 21:57

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Ah jeg havde ikke lige gennemskuet, at det var samme scanner, der leverede begge signaler.
Jeg tror ikke der er nogen smart løsning på problemet. Personligt har jeg en scanner dedikeret til Pocsag som sidder på et FSK til USB interface (http://www.discriminator.nl/usb/index-en.html).
Tabet i antennekablet samt i min 8-vejs splitter (man er jo entusiast :-)) kompenseres med en forstærker monteret oppe tæt ved antennen.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Benny
tir 01. aug 2017, 22:45
Registeret medlem #4782
Ja jeg bruger også det interface og DET virker bare :-)
Men så tror jeg jeg vil bruge min 3500XLT til data og DMR så er det lydproblem løst. Og finde min gode gamle AOR 8200 frem og bruge som taleradio.
Tak for snakken :-)
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF