bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Udstyr

<< Forrige emne | Næste emne >>
DMRradio scanner hvilken?
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA
Ophavsmand Indlæg
Benny
man 25. sep 2017, 19:13
Registeret medlem #4782
Oprettet: man 30. jul 2012, 16:14
Sted: Denmark
Hvem har et bud på en god DMR/radio-scanner der ikke koster spidsen af en jetjager? 🤓
Benny A
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
ons 27. sep 2017, 12:45

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Skal det være en scanner, er det næppe helt billigt. Det billigste er nok en en DMR-radio som f.eks. Tytera MD380 eller efterfølgeren MD390.
Man skal dog være opmærksom på, at en DMR-radio i modsætning til en scanner ikke selv kan søge efter nye frekvenser. Den skal programmeres med de ønskede frekvenser og man skal ligeledes indlægge eksempelvis Color Code og Timeslot. En scanner kan selv finde disse parametre, når den søger.
Men man kan komme ganske langt med programmet DSDPlus til at finde de ønskede oplysninger og dernæst indlægge disse i DMR-radioen.

Den mest oplagte scanner er nok Uniden UBCD3600xlt, da den rent faktisk markedsføres officielt i Europa. Jeg tror desværre ikke, at der er nogen danske forhandlere, der har den i sortimentet. Den er til gengæld blevet populær i f.eks. Norge, hvor der er en del omtale på Facebook-gruppen for Norwegian Scanner Team: link
Der er også en Facebook-gruppe dedikeret til BCD3600: link

Andre relevante scannere kan være de amerikanske modeller fra GRE, Uniden og Whistler: link
De amerikanske Whistler-scannere har da også fundet vej til visse engelske forhandlere f.eks. link

Tilbage til toppen
Hjemmeside
Benny
tor 28. sep 2017, 11:57
Registeret medlem #4782
Tak for info 👍 Jeg holder mig indtil videre bare til DSD-Plus der virker fint. Eneste ulempe er at en computer er nødvendig. Alternativt kan jeg selvfølgelig prøve at spille Lotto 🤓
Tilbage til toppen
Benny
lør 30. sep 2017, 19:24
Registeret medlem #4782
Hvordan er det moms og told hvis man køber fra England ?
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
lør 30. sep 2017, 21:11

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
England er (stadig) med i EU, så der er ingen told. Typisk skal der betales engelsk moms med mindre forhandleren omsætter for så meget til Danmark, at han skal opkræve dansk moms.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Benny
lør 30. sep 2017, 22:00
Registeret medlem #4782
Okay Per. Jeg læste et sted på nettet, at hvis man fx købte en scanner på Amazon, så blev den ikke sendt fra England men direkte fra Kina - og så skal man jo betale både moms og told. Men er der nogen af jer der har købt scanner Amazon og har erfaring med det?
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF