bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Generelt

<< Forrige emne | Næste emne >>
Fra gamle dage før scanneren
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex T. LA8IRA, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
slock
fre 17. aug 2018, 09:05
Registeret medlem #2419
Oprettet: man 22. okt 2007, 21:12
Hej,
En ven og jeg talte i går om dengang vi flyttede fm båndet i radioer for at lytte til politi.
Når man kom til bunden af båndet var der en sender man kunne modtage.
Den sendte noget tone sekvens og bare blev ved og ved og ved.
Det har nok været omkring de 87MHz eller noget. Man vidste i hvert fald når man havde fundet den kunne man lige skrue lidt mere og man var på 84MHz.
Er der nogen som ved hva den sender hed og hvad det var?

På forhånd tak.
Mvh. Simon
Tilbage til toppen
Peter Weise
søn 19. aug 2018, 13:03
Registeret medlem #3835
Oprettet: man 03. aug 2009, 08:28
Sted: Lyngby
Hej Simon,

Det er pudsigt, jeg sad for nogle tid siden og blev nostalgisk, og lyttede til nogle gamle efterretninger fra en svunden tid. Lige netop det du der nævner tænkte jeg meget over, og jeg lavede en lille lydfil som jeg går rundt med i min mobil. Hver gang jeg støder på en tekniker fra den tid, spiller jeg den for ham, i håb om at opklare en gammel gåde.

Nu hvor du bringer det på banen, vil jeg lægge en link til min lydfil, så du og andre opfriske gamle minder, og måske måske, der er en der kan berige os. ;o)

link
Tilbage til toppen
hch
søn 19. aug 2018, 14:02
Registeret medlem #399
Oprettet: ons 29. mar 2006, 19:35
Sted: Silkeborg
Ja gad vide hvad det i grunden var....
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
søn 19. aug 2018, 18:12

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Mon ikke det er dette vi har at gøre med: https://en.wikipedia.org/wiki/Eurosignal
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Peter Weise
søn 19. aug 2018, 19:11
Registeret medlem #3835
Oprettet: man 03. aug 2009, 08:28
Sted: Lyngby
Gnæk, det er sku godt Per, den er lige i kassen.

Fandt dette: link

Så er spørgsmålet bare hvorfor vi har hørt det så godt, har vi haft det i DK, eller har der været forsøg med det i DK.

Glæder mig over at min optagelse er bedre end den på nettet. I øvrigt helt enslydende, så det må være det.

Så er der lidt at læse op på ;o)
Tilbage til toppen
slock
tir 21. aug 2018, 08:33
Registeret medlem #2419
Oprettet: man 22. okt 2007, 21:12
Ej hvor er det sjovt at høre det igen. Det var lige præcis den. Den har jeg godt nok hørt på mange gange. Og tak til Per for at løse mysteriet. Jeg kan godt huske, nu hvor jeg læser lidt om det, at den blev kaldt "Europasenderen" Er der i øvrigt en forældelses ting på gamle optagelser? Hvis det er tilfældet vil det da være sjovt hvis der er en som kan dele optagelser?
Tilbage til toppen
Janus
tor 23. aug 2018, 23:37
link
Registeret medlem #719
Oprettet: søn 11. jun 2006, 14:14
Sted: Nær Svenstrup J.
JUHUU!!!

Så fik jeg svar på et signal som jeg hørte i 1992 ved flensborg fjord, glucksberg-kollund hed det vidst. Jeg lyttede på En ældre transistor-radio der kunne lytte forskellige kort og mellembølge-bånd men desværre uden SSB.
Den var også den sommer hvor jeg byggede noget elektronik efter Niels Drejers bøger, snakkede i Zodiac m244(Auf wiedersehen Deutschland), og skruede i nogle gamle radior med henblik på at modtage Politiet.

[ Redigeret fre 24. aug 2018, 00:25 ]
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF