bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Generelt
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
Brug for lidt hjælp.
Gå til side   <<      
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
pas
tir 14. jan 2020, 23:50
Registeret medlem #1152
Oprettet: søn 22. okt 2006, 23:14
Indlæg: 65
Jeg tænker at det kan være noget med den scanner du har valgt.
Det er en meget billig model til dette formål.
Så jeg ville anbefale at prøve en anden scanner.

Jeg har selv brugt en Uniden UBC 785 Base model til modtagelse. Og selv denne model kunne svinge i modtagelse.
Men det hjælper klart at bruge USB modem som Per også skriver.
Jeg har dog selv helt droppet scanneren og køre nu med en MT-RX P Flex med egen udviklet software. link

Og er discriminator output lavet korrekt som beskrevet på den Hollandske side for UBC75xlt.
Det er svært at hjælpe når vi ikke kender alle omstændigheder.
Det kunne også være at du bor tæt på noget der laver støj.
Jeg selv bør 200 meter fra en SINE mast og den støjer som en i h......
Tilbage til toppen
JEL
fre 17. jan 2020, 07:43
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
Jeg har i flere år brugt en model som denne ( link ) uden problemer.

Den koster 100 kr, men man skal installere en speciel driver (Det er lidt nørklet og foregår på engelsk, men er man en der roder med sit Windows-system alligevel, så er det ikke så svært)

Alternativet er den billigste airspy model (Men den koster omkring 1000 kr eller lidt mere og kan kun købes via udenlandske butikker. Airspy siden har links til forhandlere og den i tyskland er god at handle med. De sender selv den mindste airspy, som er et simpelt USB-stik, i en kasse der næsten er så stor som en lille kuffert :) )

Det er nok din bedste mulighed, hvor du så slipper for stik og lyd-kort og istedet kan holde det hele på 1 computer.

Samtidig kan du lytte til alt muligt andet med dem også.

MEN... signalet skal under alle omstændigheder være rent. Også med SDR (Som de her USB-nøgle baserede radioer hedder som fælles-betegnelse)

Kan det være du bor for tæt på antennen og i virkeligheden modtager et for kraftigt signal? Jeg kender ikke den scanner du bruger, men måske hvis man kan dæmpe antenne-indgangen at det er værd at prøve?

Jeg bor lidt over 3 km fra den lokale brand-station (I et lidt lavere område end stationen, og med by-centrum i stort set hele mellem-distancen) og på en god dag kan jeg hive 1200bitrate signalet hjem med 100%. På en dårlig dag kan det falde til lige under 40%. Vejret spiller en markant rolle åbenbart.

Jeg boede tidligere på et noget højere sted, som var ret højt i forhold til resten af byen og kun et par hundrede meter tættere på, og her var signalet altid over 90% (Som regel 100%, men der var enkelte dage hvor det faldt nogle procent)

Jeg brugte en simpel "Bunny ears" TV-antenne købt i det lokale bil/bygge marked.
Lige nu bruger jeg en simpel dipol-antenne tunet til deres frekvens.



Pointen: alt skal virke før det virker og stien man skal gå på er ret smal. Tingene skal ikke være meget udenfor det optimale før signalet smulrer helt.

For lavt, for højt, for svagt, for kraftigt, en meter for meget til højre, 30 cm for tæt på en LED-lampe, 20 cm for tæt på et tøj-stativ af metal, mere skal der ikke til før et godt signal kan vælte næsten fuldstændigt.

Så prøv også at lege med placeringer af scanneren. Hvis signalet er for kraftigt, så prøv at dække scanneren bag noget for at se hvilke ændringer det giver. Ryk den lidt den ene vej, lidt den anden vej, lidt op, lidt ned, et andet rum, al den slags, og se hvordan procenterne varierer mellem de forskellige steder.

Måske du kan finde et sweet-spot hvor der er hul igennem.

Men ellers er det måske en mulighed, som sagt, at skifte til en SDR istedet for hardware-scanner (Som sagt, den der pt koster 100 kr (Den kostede faktisk kun 20 kr da jeg købte den, men det var lige da de begyndte at blive populære, men inden de danske butikker opdagede de kunne tjene penge på dem :) ) har jeg selv brugt i mange år og fik 100% næsten hele tiden. Og til den pris er det måske et forsøg værd, der ikke vælter banken helt, selv hvis det ikke giver bedre signal)
Tilbage til toppen
Gå til side   <<       

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf