bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Andet :: Andre emner
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
Multi-meter slår ud, er det normalt?
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
JEL
ons 04. mar 2020, 14:47
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
Spørgsmål til dem med forstand på el og elektricitet:

Mit 'radio-rum' er tydeligvis elektrisk, men er det noget jeg bør reagere på?

Jeg lavede nogle tests, hvor jeg holder et multi-meter, der slår ud når det er i nærheden af AC-strøm (En funktion designet til at finde aktive el-kabler i vægge, hvilket det gør fint. Feks lyser det altid op når man holder det nær en 220V stik-kontakt og den slags), op mod forskellige punkter på vægge og vinduer i de forskellige rum i huset.

Ifølge manualen vil den røde diode lyse ved AC-strøm mellem 50V og 1000V.
Det er et 'consumer' meter, men jeg går ud fra det virker tilstrækkeligt præcist nok til at give mening og ikke være helt ved siden af.

Det som sker, er at den røde diode lyser op når jeg holder meteret mod væggen eller vinduet, men det svinger i styrke alt efter hvordan jeg står (Det kan man dog ikke se i video'en, da jeg først opdagede den effekt efter jeg havde lagt video'en op)

Så min krop 'kobler' åbenbart til de elektriske felter der er i rummet.

Jeg testede alle rum i huset og det er stort set kun i 'radio-rummet' jeg får de her massive udslag.

I stuen ved TV'et kan jeg også få udslag, men kun hvis jeg står oven på en el-ledning. I 'radio-rummet' er det nok jeg bare står på gulvet.

Og udover det, så er der selvfølgelig udslag når jeg holder meteret nær en stik-kontakt i diverse rum.

Der er ingen andre vinduer eller døre der giver udslag. Kun vinduet i 'radio-rummet'.

Jeg får ikke stød ved at røre vægge eller vinduer, men der er jo tydeligvis et elektrisk felt tilstede, som er mest massivt i 'radio-rummet'.



Og derfor; er det noget man bør reagere på, på en eller anden måde, eller er det bare sådan det er og noget man ignorerer?



Tilbage til toppen
kenwood
ons 04. mar 2020, 21:57
Registeret medlem #4780
Oprettet: fre 27. jul 2012, 19:34
Indlæg: 56
Ghost :-(
Tilbage til toppen
JEL
tor 05. mar 2020, 04:53
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
kenwood skrev ...

Ghost :-(


I så fald vil jeg da håbe det er en Succubus :)
Selvom jeg dog ærligt må tilstå spectrophilia ikke er noget jeg har eftersøgt (Endnu, men alt skal jo prøves)
Tilbage til toppen
 

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf