bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Generelt
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
PDW ingen tekst
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
Karsten S
ons 30. dec 2020, 13:44
Registeret medlem #310
Oprettet: fre 10. mar 2006, 19:53
Sted: Ry
Indlæg: 258
Hej
Jeg har en pc med windows 10 hvor jeg har installeret pdw på.

Der er kun et jackstik indgang på pc.

når jeg så sætter scanneren til og der er signal bevæger nålen øverst i højre side som den skal men der skrives ingen tekst, selv om jeg ved det er en alarm der er kommet.

Der er discrimatore udgang på scanneren som bruges.

hvad kan der være galt ?

Mvh
Karsteb
Tilbage til toppen
Mikkel Larsen
tor 31. dec 2020, 12:31
Registeret medlem #8154
Oprettet: ons 14. okt 2020, 16:37
Sted: Rødby
Indlæg: 13
Hvor i landet modtager du Alarmer fra?
Tilbage til toppen
Karsten S
tor 31. dec 2020, 18:37
Registeret medlem #310
Oprettet: fre 10. mar 2006, 19:53
Sted: Ry
Indlæg: 258
Midtjylland / Århus området
Tilbage til toppen
Mikkel Larsen
tor 31. dec 2020, 19:50
Registeret medlem #8154
Oprettet: ons 14. okt 2020, 16:37
Sted: Rødby
Indlæg: 13
Har du en Antenne koblet til Scanneren?
Tilbage til toppen
Karsten S
tor 31. dec 2020, 22:51
Registeret medlem #310
Oprettet: fre 10. mar 2006, 19:53
Sted: Ry
Indlæg: 258
Ja, jeg har hafy scanneren sat til en gammel stationær pc med Win 7 og der virkede det uden problemer.
men den gamle pc virker ikke mere så købte ny pc med win 10 og kan ikke få det til at virke på den.

kan se i pdw at signaler kommer igennem til programmet men den skriver bare ingen ting.
Tilbage til toppen
JEL
lør 02. jan 2021, 08:26
Registeret medlem #4511
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27
Sted: Danmark
Indlæg: 177
Check lyd-kort indstillinger. Se om sample-rate er sat til 44 eller 48 kHz (Jeg er ikke sikker på det gør nogen forskel, hvis det er højere, men PDW programmet kan kun sættes til max 44, så måske hvis lyd-kortet står til højere end 48 kan det lave problemer.

Check også volumen indstillinger. Du siger nålen giver udsving, men måske volumen skal være lidt højere eller lavere alligevel. Jeg ved ikke om PDW nålen kun giver udsving når signalet er perfekt, men lav nogle forsøg med forskellig lyd-styrke og se om det gør nogen forskel.

Og selvfølgelig også gennemgå alle indstillinger i PDW og se om alt står som det gjorde på din win7 maskine.

Jeg har kørt PDW på win7 og win10, så ved det virker begge steder, men PDW er MEGET kræsen med indstillinger og skal stå meget perfekt før det hele spiller.

Problemet er jo det tager noget tid at finde de korrekte indstillinger, da du ikke har noget signal du kan bruge som test mens du indstiller.

Du kan, hvis du har en optagelse (Du kan feks finde PDW videoer på youtube), i det mindste få sat PDW indstillinger op til korrekt dekodning.

Gør du det skal du kun bruge tid på at finde de helt rigtige lyd-kort indstillinger til selve radio-signalet. Så sparer du ihvertfald 1 skridt.

Tilbage til toppen
Per, PDWtools
lør 02. jan 2021, 13:41
Per - ScanCheck og PDWtools programmerne
Registeret medlem #40
Oprettet: fre 10. feb 2006, 13:01
Sted: Nordsjælland
Indlæg: 165
Hvis du har mulighed for at læse fra harddisken på din gamle PC'er eller har en eksterne backupkopi kunne du kopiere hele PDW-mappen over fra den til den nye. Så burde opsætningen være på plads hvis det har virket før.
Med hensyn til at teste din opstilling kunne du aktivere "TONE ONLY" i PDW. Så burde der komme et signal med få minutters mellerum.
Tilbage til toppen
 

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf