Hvilke regler ville man skulle være opmærksom på, i forhold til indsamling af IMSI? Der vil ikke skulle dekrypteres noget, eller transmitteres noget, det er alene indsamling.
Jeg bor langt ude på landet, og kan ikke forhindre indbrud, men jeg havde den ide, at man ville kunne give det til politiet, så de kan identificere hvem der har været i området.
Jeg er med på at det er lidt alternativt, but better safe than sorry =)
Oprettet: ons 29. mar 2006, 19:35 Sted: Silkeborg Indlæg: 476
Hvis politiet har brug for det, så får de det via teleselskaberne, sammenholdt med maste placeringer og person data.
Om det er lovligt selv at registrere det, ved jeg ikke noget om. Men tænker ikke politiet kan bruge det til noget, da det ikke er leveret af teleoperatørene, og dermed ikke har sikkerhed for data.
Oprettet: søn 11. jun 2006, 14:14 Sted: Nær Svenstrup J. Indlæg: 232
Ifølge thales er imsi et ikke-krypteret signal.
Et copy-paste skriver: IMSIs on the 2 G, 3G, and 4G networks are not encrypted. Instead, they are transmitted in plain text over the air. So, although calls and texts are encrypted in 4G, the user's identity and location metadata are not.
This leaves the owner of the IMSI open to several threats.
Oprettet: ons 29. mar 2006, 19:35 Sted: Silkeborg Indlæg: 476
Bliver IMSI (fast) i grunden ikke erstattet af et TIMSI (midlertidigt), når telefonen logger på, for at undgå at IMSI bliver sendt hver gang? Det mener jeg at jeg lærte i de gamle 2G / GSM dage.
"To prevent eavesdroppers from identifying and tracking the subscriber on the radio interface, the IMSI is sent as rarely as possible and a randomly-generated TMSI is sent instead. The IMSI is used in any mobile network that interconnects with other networks."