Oprettet: ons 14. okt 2020, 16:37 Sted: Rødby Indlæg: 15
Er der nogen som kender den nye frekvens til brand og redning midtvest? Nørre snede fik nye pagere som også bruger Pocsag, og nye brandbiler. og efter 2 udkald til de nye brandbiler stoppede vi med at modtage udkald. men jeg har fået bekræftet at de stadig benytter Pocsag.
Oprettet: ons 30. mar 2022, 21:28 Sted: Karup Indlæg: 12
Jeg har samme problem. Jeg har tidl. modtaget Herning, Ikast og Ringkøbing super godt men de sidste 14 dage måske tre uger har jeg ikke fået så meget som en radioprøve, så hvis de har fået nye frekvenser og nogen kender dem vil det være dejligt hvis nogen vil dele :)
Prøv en af Falcks frekvenser - 167,725, 167,95, 168,1, 168,175 mm. de står på listen her under Falck. Frekvensregisteret er ikke så brugbar mere da man kan bede om at få undladt offentliggørelse af hvilke frekvenser man har tilladelse til. Ellers hvis du ved hvornår prøve bliver sendt ud - hvor masten står og har en scanner med close call så kan man hurtigt finde frekvensen :)
sikorsky skrev ...
Prøv en af Falcks frekvenser - 167,725, 167,95, 168,1, 168,175 mm. de står på listen her under Falck. Frekvensregisteret er ikke så brugbar mere da man kan bede om at få undladt offentliggørelse af hvilke frekvenser man har tilladelse til. Ellers hvis du ved hvornår prøve bliver sendt ud - hvor masten står og har en scanner med close call så kan man hurtigt finde frekvensen :)
Hvor tæt på skal close call være ? Jeg ved hvornår radioprøven plejer at blive sendt ud - men hvad tænker du at jeg skal gøre ? Bare aktivere Close Call? - Jeg har vel ca 12 km til brandstationen i Herning herfra og jeg formoder det er den der bliver sendt ud fra
sikorsky skrev ...
Du skal helt tæt på dvs indenfor 100 meter helst så virker det hver gang
Tænker du at jeg kan gøre det med en håndscanner ? For jeg kunne jo godt slå Camp udenfor brandstationen en dag men den scanner jeg normalt bruger til pogsac kan jeg jo ikke få strøm til i bilen
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2940
Her på Sjælland er flere beredskaber overgået til at kryptere meldingerne samtidig med at de sender ud på en ny måde, så samme melding ikke sendes individuelt til de enkelte grupper. Det betyder langt færre meldinger og at de grundet krypteringen er ulæselige. Så ud over at tjekke for ny frekvens kan det være en god ide at se, om der stadig kommer meldinger på den gamle frekvens. Det vil typisk så være ulæselige meldinger alle sendt til samme RIC. Dette kan man eventuelt sammenholde med, hvornår beredskabet har været kaldt ud f.eks. ved at krydstjekke med ODIN: http://www.odin.dk/112puls/
Per H. Nielsen skrev ...
Her på Sjælland er flere beredskaber overgået til at kryptere meldingerne samtidig med at de sender ud på en ny måde, så samme melding ikke sendes individuelt til de enkelte grupper. Det betyder langt færre meldinger og at de grundet krypteringen er ulæselige. Så ud over at tjekke for ny frekvens kan det være en god ide at se, om der stadig kommer meldinger på den gamle frekvens. Det vil typisk så være ulæselige meldinger alle sendt til samme RIC. Dette kan man eventuelt sammenholde med, hvornår beredskabet har været kaldt ud f.eks. ved at krydstjekke med ODIN: http://www.odin.dk/112puls/