bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic
 
Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Andet :: Andre emner
 
<< Forrige emne | Næste emne >>
Humor i æteren
Gå til side       >>  
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
Lars H
lør 11. nov 2006, 11:22
Gæst
Et godt grin til en god weekend kan jo altid bruges. derfor denne tråd, hvor vi jo sammen kan komme med eksempler på de gode grin en lytter på scanneren kan afføde:

Eksempel 1:

Base: 01, hvad mener du?, skal du stilles ind til kloakvandskontoret eller rød skrivestue?

eks. 2:

Base: 011 - vil du tage forbi jernbanestationen - der er en fuld grønlænder, og ja, jeg ved godt det selvfølgelig er dobbeltkonfekt

eks. 3:

Mobil: 01 til KR
Base: 01, jeg er klar
Mobil: ST XX.XXX 01 skift
Base: den er svær, en Astra fra 96, ikke kendt, ikke søgt, kørekort til Bravo og her kommer en læseprøve Mustafa al mervridesral klahemred njul krahresiav (eller noget i den stil), skift
Mobil: Jeg tror der var lidt knas på linien, kan jeg få navnet igen
Base: NEJ

Andre?

Tilbage til toppen
OZ7VCC
lør 11. nov 2006, 12:16
CopyDan - The Kursuscenter Nord Copy Man
Registeret medlem #43
Oprettet: fre 10. feb 2006, 13:26
Sted: Tårs, RG1
Indlæg: 91
Ja, man kan høre mange sjove ting. Når der kommer sådan nogle sjove bemærkninger i de optagelser jeg laver, klipper jeg dem altid fra. Det er efterhånden blevet til mange sjove ting i tidens løb. F.eks. "Gutten han er et stort dovent drog. Han har også et øgenavn, han bliver kaldt Tykke. Senest er han sigtet for overlæs. Om det er for en bil eller for ham selv, ved jeg ikke!" Eller også en gang husspektakler, hvor de siger "Han er nu kørt fra stedet. Angiveligt i noget der hedder en Toyota Campari. Det kan også godt være det er noget han har drukket!" Mon ikke det var en Camry! Eller også Falck der siger "Der er sådan en svigermorboks med. Jeg ved ikke, hvor meget af det de skal bruge. Men tjek lige, at svigemor ikke er der!" Iøvrigt, når vi snakker om radiosystem og IT-system, hører man ofte Aalborg kalde både radio og IT for noget elendigt Fætter BR-lort. Hvis f.eks. systemerne er nede, så der ikke er adgang til registrene, kan han finde på at sige: "Fætter BR strejker, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig!" Måske man her på dkscan skulle lave et forum der hedder "Fumlerød Radio", hvor man kan indberette disse sjove ting. Det er måske i strid med tavshedspligten?
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Lars H
lør 11. nov 2006, 12:23
Gæst
Ja for dælen 7VCC - Per lytter du med? :-) Var det en ide at udvide dkscan med en forum-afdeling som hedder Fumlerød radio?
Tilbage til toppen
Per H. Nielsen
lør 11. nov 2006, 13:20

Registeret medlem #1
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35
Sted: Bagsværd
Indlæg: 2933
Som 7VCC er inde på, så er det principielt i strid med lovgivningen at videregive det, man hører på radioen.
At der videregives nogen ældre sjove episoder i komplet anonymiseret form, er der forhåbentlig ingen, der tager anstød af. Men ligefrem at oprette et forum til formålet ville være at opfordre til lovbrud, så det bliver ikke aktuelt.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
oz9fb
lør 11. nov 2006, 15:35
Gæst
Base: 01, melding kom.
Mobil: 01 klar - skift
Base: Der er en schæferhund løs på amagerbrogade som skræmmer folk, kan i ikke finde den og bringe den herind.?
Mobil: HS, melding, 01 skift
Base: 01, kom
Mobil: HS, nu har vi kørt XXX igennem på x og tværs og vi kan ikke finde nogen løse hunde, hvad gør vi ved det.?
Base: 01, meldingerne vælter ind om denne famøse hund, læg jer ned på fortorvet og sig som en kottelet så kommer hunden sikkert til jer, FIND DEN HUND, SLUT

[ Redigeret lør 11. nov 2006, 15:36 ]
Tilbage til toppen
oz9fb
lør 11. nov 2006, 17:40
Gæst
Også en af de ægte.

Her er p XX, vi skal bruge en vogn til en opgave med bid i, hvem har vi.?
1201, det drejer sig om fru XXX som har været ude for et tasketyveri i buslinie XXX, hun var på vej hjem fra tandteknikkeren og havde lagt sin overmund i sin håndtaske indpakket i en serviet, hun mærker ved indstigning i bussen et ryk i tasken og bemærker en anmasende mand af anden g type passere hende, hun mener at kunne genkende den evt. gerningsmand til tyveri af hendes overmund som angiveligt skulle indeholde flere guldtænder, kør lige ned og få en snak med hende.

[ Redigeret lør 11. nov 2006, 17:45 ]
Tilbage til toppen
MazdaspeedDK
lør 11. nov 2006, 22:51
Gæst
hehe....
Base: Julemanden kommer ikke i år, så ingen juleferie til jer.
Tilbage til toppen
Noltus
søn 12. nov 2006, 10:26
IT-Supporter
Registeret medlem #176
Oprettet: søn 19. feb 2006, 09:19
Sted: Middelfart
Indlæg: 174
Her er en mere,kan ikke nævne stedet,men jeg ved hvor det er
Base:07 kom,jeg har en melding om uterlig opførsel ved ratstepladsen på xxxxx
07:Vi kigger på det
lidt efter kommer 07 igennem(storgrinende):xx vi ankom til stedet og ledte lidt i buskene,vi fandt en mand lænket til et træ med håndjern,iført stramtsiddende lædertøj og med bukserne nede om hælene,hans makke var stukket af ved vores ankomst,vore nøgler passer ikke i håndjernene så vi skal have en boltsaks herud
base:(storgrinende)07,gentag,jeg håber jeg hørte forkert
Tilbage til toppen
Hjemmeside
tntv
lør 06. jan 2007, 02:39
Gæst
De allerbedste kommentarer var fra den gamle, nu nedlagte, UROPATRULJE i KBH. Den bornholmer (vagthavende - nu pentioneret) var SUPER COOL...

Kan ikke fortælle hvad jeg har hørt men det var sgu en griner :-)

Jan
Tilbage til toppen
achilleus
lør 06. jan 2007, 10:28
Registeret medlem #1326
Oprettet: tor 21. dec 2006, 12:00
Sted: P35
Indlæg: 77
eller den her.

Base: 061 kan du ikke lige køre forbi og tage det savanlig med.
Mobil: Pxx vi er der allerede, desværre har de ikke dit nr mere noget andet du vil havde.
Base: 061 tager du pis på mig
mobil: pxx nej det ør jeg ikke
Base: 061 sige til manden at han øjebliklig skal lave min mad eller i lukker sted og tager ham med herind så han kan lave den er men jeg holder øje med ham og lad det gå lidt tjep for jeg er sulten.
Tilbage til toppen
Seqvik
lør 06. jan 2007, 13:35
Stikdåsesmed
Registeret medlem #1399
Oprettet: lør 06. jan 2007, 13:31
Sted: P20
Indlæg: 23
Base: 01 vil i køre forbi tømrervej, ikke at forveksle med snedkervej..
Mobil: Ja det gør vi
Mobil: vi er nu fremme, her er intet at bemærke
Base: Okay, så er der ingen høvlen i gaden, fortsæt bare patruljering. "fløjt fløjt"
Tilbage til toppen
OZ7VCC
lør 06. jan 2007, 14:06
CopyDan - The Kursuscenter Nord Copy Man
Registeret medlem #43
Oprettet: fre 10. feb 2006, 13:26
Sted: Tårs, RG1
Indlæg: 91
PG: Jeg sender ikke i krypto. Jeg sender på Fætter BR's radio!
Tilbage til toppen
Hjemmeside
tomyota
søn 07. jan 2007, 07:29
Registeret medlem #807
Oprettet: ons 12. jul 2006, 14:49
Sted: Nørrebro
Indlæg: 155
omkring midnat skulle brandvæsnet kørsel 1 ud til en adresse på anden sal til gaslugt. Politiet blev afblæst før de nåede frem, det var en kvinde som var ved at tage neglelak på.............
ikke langt fra Nørrebro
Tomyota
Tilbage til toppen
Lars H
fre 26. jan 2007, 21:12
Gæst
Lige hørt:

P51, her er P51 - har vi en vogn inde i skøjtehallen?

Håber de har taget et glatførekursus :-)
Tilbage til toppen
OZ7VCC
fre 26. jan 2007, 23:33
CopyDan - The Kursuscenter Nord Copy Man
Registeret medlem #43
Oprettet: fre 10. feb 2006, 13:26
Sted: Tårs, RG1
Indlæg: 91
Denne er et par uger gammel: Ildløs i går(d), altså i dag, men ildløs i en gård!
Tilbage til toppen
Hjemmeside
OZ7VCC
fre 26. jan 2007, 23:35
CopyDan - The Kursuscenter Nord Copy Man
Registeret medlem #43
Oprettet: fre 10. feb 2006, 13:26
Sted: Tårs, RG1
Indlæg: 91
Engang sagde Falck: Et par kilometer fra stranden, og det må jo så være ude midt i vandet, der er der en Volvo der sidder fast i noget blødt jord. Et par minutter senere: Det kan selvfølgelig også være ved nedkørslen!
Tilbage til toppen
Hjemmeside
bjp
lør 27. jan 2007, 16:26
Gæst
Her i Århus er de af og til meget forbavset over at der findes 2g'er der ikke er noteret i KR. Specielt en lidt ældre herre. Han kæmper en brav kamp med deres navne. Han plejer at sige. tjaaa vil di vide hvad vi kender ham/hende for eller det vi IKKE kender dem for. De aber er sgu nemmest at fortælle hvad vi ikke kender dem for.........
Tilbage til toppen
Lars H
lør 27. jan 2007, 18:06
Gæst
Tja - og den slags udtalelser falder i min verden uden for kategorien Humor! Men sådan er perspektiverne jo så forskellige
Tilbage til toppen
bjp
lør 27. jan 2007, 20:17
Gæst
Lars H skrev ...

Tja - og den slags udtalelser falder i min verden uden for kategorien Humor! Men sådan er perspektiverne jo så forskellige



Det er heller ikke dem der falder bedst i min smag. Men de referrere jo til gellerupparken og alle de problemer der har været der jo.
Tilbage til toppen
Fohlmann
søn 28. jan 2007, 03:51
Registeret medlem #311
Oprettet: lør 11. mar 2006, 00:40
Sted: Slagelse
Indlæg: 420
Det siger for mig mere om et politi der er dybt frustreret, og som er på kanten af hvad de kan tillade sig - de VED for pokker at vi er med på en lytter, så det kalder kun på den indre svinehund hos nogle... Men på den anden side, så forstår jeg godt, hvis de trænger til at afreagere...
Tilbage til toppen
Theilmann
søn 28. jan 2007, 20:18
Gæst
Efter at have lyttet på min scanner i 14 dage nu, kan jeg, for så vidt, godt fortstå politiet!
De (politiet) er almindelige mennesker ligesom os andre, og heldigvis for det!

Men i løbet af de sidste 14 dage (købte scanneren den 9. januar d.å), så har det slået både mig og min bedre halvdel, at 75 -80% af opkaldene går på at det er 2. G'ere der laver ballade!

Jeg har, som sådan, ikke noget imod dem, men jeg begynder at blive lidt frustreret, når jeg hører sådan noget på "scanneren", og sammenholdt med hvad jeg oplever i hverdagen - Ja! så forstår jeg dem godt!

Jeg er med at læse til Elektriker (om voksenlærling) og på TEC (teknisk skole) hvor jeg går, startede vi med at have 3 2.G'ere i klassen. Efter 14 dage blev den ene smidt ud, for at true en lærer, mens vi andre så på det ( det var anden gang det skete). Den anden ser vi ikke mere, for han er inde og slappe af i "Villa Gitterly" for vold!!!

Så, med fare for at blive "lynchet", så kan jeg godt forstå politiet.

Tilbage til toppen
Lars H
søn 28. jan 2007, 22:53
Gæst
Denne tråd var ikke tænkt som en diskussion af 2.G'ere og politiets erfaringer med dem. Den var tænkt som, at vi kom med eksempler på de meldinger vi overhører og som trækker på smilebåndet - ønskes der en diskussion af det andet topic kan I jo oprette en tråd til det.

Lars H
Tilbage til toppen
Theilmann
man 29. jan 2007, 19:18
Gæst
Soeey, Lars H.
- Over and out herfra :-)
Tilbage til toppen
Lars H.
fre 30. mar 2007, 15:32
Gæst
Syntes der er blevet lidt stille herinde, så lige en lille lille en til smilebåndet:

B: 51-xxx - din mikrofon er utydelig, prøv lige at vende radioen en halv omgang (underforstået betjenten stod og talte til bagsiden :-) )

andre med bedre humor, for den her var lidt tynd.
Tilbage til toppen
RexDK
fre 30. mar 2007, 23:35
Registeret medlem #702
Oprettet: søn 04. jun 2006, 21:34
Indlæg: 98
P:24-xxx Gentag lige, hvad var det for en bil der var stjålet?

P24:0xx til base - Det var en Toyota Carina med nr: xx xxxxx

P24-xxxx Hvad hulen vil en simpel tyv med sådan en skrammelkasse over and out

Ham på P24 den dag er min favorit, han er en besindig sønderjyde med et rigtigt rart islæt og en humor der er til at forså :) Har i øvrigt talt med ham flere gange, og han er lige så når man taler telefonisk med ham :)
Tilbage til toppen
Gå til side       >>   

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF
Powered by e107 Forum System

RSS Feeds
Vore forum poster kan syndikeres med rss feeds.
rss1.0
rss2.0
rdf